Google Haritalar (My Business) SEO işlemi, Google haritalara SEO işlemi nasıl yapılır? Google haritalara SEO nasıl yapılır? Google My Business SEO nedir? Arama sonuçları sayfasında anahtar kelimeler aratılırken Google Haritalar’ında reklamlardan sonra ilk sırayı alması işletmelerin Google Haritalar SEO çalışması ya da asıl adıyla Google My Business sayfasına SEO Optimizasyon çalışması yapılması, optimize edilmesi gerektiğinin bir göstergesidir. Bu yazımda sizlere tamamen tecrübelerimden faydalanarak sizlere Google Haritalar yani Google My Business SEO Rehberini adım adım anlatacağım.

Goolge My Business SEO
Goolge My Business SEO İşlemleri

1- İşletme Adı Bölümü

Google My Business sayfasınızdaki İşletme Adınız eğer hizmet sektöründe iseniz ( web tasarım, kombi servisi, klima servisi, tamirat, Nakliyat, tadilat vs. ) gibi sektörlerde firmanız hizmet veriyorsa mutlaka İşletme adınızı en yüksek aranma hacimli kelimeniz + Firma adınız şeklinde yapın. Bir örnek ile açıklamak gerekirse diyelim ki Konumunuz İstanbul olsun. “Evden Eve Nakliyat – Firma İsmi” şeklinde bir işletme adı Google Haritalar yani Google My Business’ta anahtar kelime ile aratıldığında daha iyi konumlarda olacaktır. Eğer üretim veya e-ticaret sektöründe hizmet veriyorsanız mutlaka Firma isminiz şeklinde işletme adınızı alın.

Google My Business
Google My Business işlemleri

2- İşletme Kategorisi Bölümü

Google Haritalar İşletme kategorinizi mutlaka doğru bir şekilde yapmalısınız. Örneğin Nakliyat hizmeti veriyorsanız eğer Nakliyat Şirketi, Nakliyeci, Nakliyat Hizmeti gibi kategoriler seçiniz. Alakasız kategori seçimi Google My Business tarafından algılanırsa çok uzun süre geçmeden direkt olarak Google My Business hesabınız askıya alınır.

Google Haritalar Hizmeti
Google Haritalar hizmeti. Google haritalar nasıl açılır?

3- Hizmet Bölgeleri Bölümü

Google My Business sayfanıza maksimum 20 adet olmak şartıyla hizmet bölgesi ekleyebiliyorsunuz. Google Haritalar Konumunuza yakın 20 adet bölge ekleyerek, eklediğiniz bölgelerde de ilgili anahtar kelime aratıldığında çıkabilirsiniz. Yine konum olarak İstanbul olarak düşündüğümüzde sizin iş yerinizin bulunduğu konuma yakın ilçeleri hizmet bölgesi olarak ekleyebilirsiniz. Yine örneklendirmek gerekirse İşyerimiz İstanbul Bağcılar’da olsun. Hizmet bölgeleri olarak Esenler, Küçükçekmece, Bayrampaşa, Başakşehir, Bakırköy, Bahçelievler gibi bölgeleri ekleyerek bu bölgelerde de aramalarda çıkabilirsiniz.

Google Haritalar SEO hizmeti
Google Haritalar SEO hizmeti. Google haritalara seo uygulamak.

4- Çalışma Saatleri Bölümü

Eğer Google Arama Sonuçları sayfasındaki haritalar sıralamasından asla düşmek istemiyorsanız haftanın her günü 24 saat olarak çalışma saatlerinizi güncelleyin. Google Haritalar Çünkü eğer siz belirli saatler verirseniz. O saatlerin dışarısında o an hizmet veren firma sıralamada sizin üstünüze çıkıyor. O yüzden 7/24 Açık olarak güncellemenizde fayda var.

Google Business SEO Hizmeti
SEO işlemi nasıl yapılır?

5- Kısa Ad Bölümü

Google My Business sayfanızda kısa adınız eğer hizmet sektöründeyseniz olabildiğince anahtar kelimeniz olmalıdır. Google Haritalar Eğer kurumsal bir firma iseniz firma adınız olmalıdır.

Google Benim işletmem hesabı
seo hizmeti

6- Web Site Bölümü

Google Benim İşletmem sayfanızda website bölümü mutlaka kendi web siteniz olmalıdır. Dilerseniz Google My Business tarafından oluşturulan sitede kullanabilirsiniz. Ama benim sizlere tercihim kendi websitenizi kullanmanızdır. Çünkü Google gibi dünyanın en çok girilen ve en popüler sitesinden ücretsiz bir şekilde backlink kazanmış oluyorsunuz. Aynı zamanda o website kısmına tıklayan kişiler sayesinde internet sitenize trafik alıyorsunuz.

7- Randevu Bağlantıları Bölümü

Randevu bağlantıları bölümüne websitenizin iletişim sayfasını ekleyebilirsiniz. Google Haritalar Bu sayede web sitenize trafik çekmiş olursunuz. Bu da alacağınız 2. otoriter backlink olacaktır.

8- Ürünler Bölümü

Google Haritalar Eğer ürünleriniz varsa tek tek ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Eğer yine hizmet sektöründe iseniz hizmetlerinizi ürün gibi ekleyebilirsiniz. Tahmini bir fiyat verirseniz GOOGLE aramalarında yine üst sıralarda olacaksınız.

9- Hizmetler Bölümü

Hizmetler kısmına olabildiğince anahtar kelimelerinizi ekleyin. Çünkü insanların sizi bulması için anahtar kelime aratıyorlar. O yüzden mutlaka anahtar kelime girmelisiniz.

10- İşletme Hakkında Bölümü

İşletme hakkında bölümüne mutlaka içerisinde anahtar kelimenizi barındıran 3-4 cümle yazmanız yeterli olacaktır.

11- Fotoğraflar ve Videolar

Mümkün olabildiğince yüksek çözünürlüklü işletmenizin iç mekan, dış mekan, logonuz, kartviziniz, kapak fotoğrafınız ya da çalışırken videolarınız varsa onları yükleyin ve faydasını görün.

12- Yorumlar

Müşterilerinizin görüşlerini önemseyin. Yazılan yorumlara mutlaka geri dönüş yapın. Ama geri dönüş yaparken şu şekilde yapmanız sizin açınızdan daha iyi olur. Yine örnek olarak Nakliyat firmasını almak istiyorsak Müşterinin yorumuna “Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.” değilde Evden eve nakliyat işinizde bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.” şeklinde içerisinde anahtar kelimenizin bulunduğu yorum ile geri dönüş yaparsanız bu sizin Google My Business sayfanızda ve ilgili anahtar kelimelerinizde üst sıralara çıkartacaktır.

13- Yayın Paylaşımı

Mutlaka 100-150 kelimelik özgün bir şekilde yayınlar kısmından hizmetleriniz ya da ürünlerinizle alakalı yayınları paylaşarak içerisinde de anahtar kelimeleriniz bulunuyorsa Google Haritalarda daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

  • Teşekkürler ederim güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık. Cengiz beye bu meşakatli yolda başarılar dilerim harika bir insan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Input your search keywords and press "Enter".
Call Now ButtonARA